Czynniki wpływające na ranking komputerów

Kacper Jedzejak

Komputerowe Systemy Rankingowe (CRIS) to potężne narzędzie wykorzystywane przez przedstawicieli handlowych i menedżerów ds. marketingu w celu poprawy obsługi klienta, zadowolenia klientów, wyników sprzedaży i marketingu. CRIS to aplikacja, która pozwala przedstawicielowi handlowemu zidentyfikować potencjalnego klienta z tłumu klientów poszukujących produktu lub usługi. Przedstawiciele handlowi mogą przeglądać profil rankingu komputerów dla produktu lub usługi na stronie internetowej firmy. CRIS jest w stanie zidentyfikować relacje między klientami w unikalnych obszarach geograficznych lub o podobnych cechach, takich jak wiek, dochód lub zainteresowania. CRIS pozwala przedstawicielowi handlowemu na podkreślenie mocnych stron w prezentacji sprzedaży lub słabych stron w realizacji sprzedaży.

CRIS jest najbardziej przydatny, gdy jest używany z innymi metodami rankingowymi, takimi jak metryki i punktacja sterowana zdarzeniami. Korzystając z obu technik, komputerowy program rankingowy dostarczy szczegółowych danych na temat zachowań klientów. CRIS dostarcza informacji o rodzajach zapytań, które klient zadał podczas zakupów. Zawiera również szczegółowe informacje o produktach lub usługach zakupionych przez klienta.

Metodologia rankingu stosowana przez CRIS zależy od tego, w jaki sposób firma wykorzystuje informacje, które dostarcza. Jeżeli zadaniem przedstawiciela handlowego jest stworzenie bazy danych klientów, CRIS określi, w jaki sposób ci klienci zostali sklasyfikowani. Obejmuje to takie czynniki, jak imię i nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, dział i data zakupu. Sposób klasyfikacji klientów wpływa również na ranking tego klienta. Bardziej złożona metodologia rankingu może również wymagać od przedstawiciela handlowego rozważenia historii zakupów klienta (ile razy klient kupuje określony przedmiot w danym okresie) i historii finansowej (ile pieniędzy zostało wydanych).

Innym czynnikiem wpływającym na metodologię rankingu CRIS jest poziom relacji, jakie nawiązał przedstawiciel z klientami. W przypadku agenta nieruchomości aktualna i przeszła lokalizacja domów klienta oraz inne informacje, takie jak dane demograficzne, są czynnikami uwzględnianymi przez komputerowy system rankingowy. CRIS opiera się na dużej ilości danych o klientach, aby analizować czynniki, które wpływają na satysfakcję klienta.

Proces określania profilu klienta nazywany jest geotargetowaniem. Kierowanie geograficzne odnosi się do procesu, który pozwala CRIS dostosować swoje algorytmy w celu dostarczenia informacji zwrotnych na podstawie lokalizacji klienta. Niektórzy agenci nieruchomości skupiają się na całym lokalnym rynku, podczas gdy inni skupiają się tylko na określonych obszarach miasta. Aby zapewnić spersonalizowaną obsługę, obaj agenci nieruchomości muszą dostosować swoje algorytmy, aby określić, do jakich obszarów należy profil klienta. Czynniki takie jak czas dojazdu i bliskość kodu pocztowego klienta do preferowanej lokalizacji obsługi klienta są uwzględniane przez komputerowe systemy rankingowe.

Stosowanie profilowania klientów w celu określenia metod rankingowych CRIS uwzględnia również liczbę wizyt w miesiącu oraz częstotliwość, z jaką klienci patrzą na dany produkt. Ponadto CRIS może wykorzystywać analizę trendów w celu ustalenia trendów na całym rynku. Na przykład, jeśli firma sprzedaje głównie bieliznę, ranking witryny może sprawdzać, ile razy bielizna jest wymieniana w Internecie. Inne czynniki, które można wziąć pod uwagę przy optymalizacji rankingu, to liczba stron, które zawiera witryna i ilość treści, które witryna ma w porównaniu z konkurencją.

Istnieje kilka czynników, które są często ignorowane przy opracowywaniu CRIS, które skupiają się na zadowoleniu klienta. Jednak lojalność klientów jest uważana przez wiele firm za jeden z najważniejszych aspektów optymalizacji. Ponieważ klient jest bardziej skłonny do pozostania w firmie ze względu na wysokiej jakości produkty i usługi, CRIS musi brać pod uwagę lojalność klienta. Oznacza to, że firma musi zbadać dane dotyczące zadowolenia klientów, takie jak odsetek klientów, którzy wracają do firmy z powodu obsługi klienta.

Często pomijanym aspektem relacji z klientem jest utrzymanie klienta. Jeśli firma ma wysoki odsetek stałych klientów, będzie to miało również znaczący wpływ na wyniki rankingu CRIS. Wiele firm ma wrażenie, że liczba nowych klientów, którą pozyskują każdego roku, to wszystko, co jest potrzebne do poprawy rankingu ich komputerów. Jednak ważne jest, aby firma nadal angażowała swoich klientów długo po tym, jak po raz pierwszy kupili od nich produkt.