Apple nie podaje żadnych informacji o danych dotyczących sprzedaży poszczególnych modeli iPadów, ale według badaczy rynku z Consumer Intelligence Research, iPad 2 powinien teraz stanowić tylko 5 procent asortymentu iPadów. Dominuje nowy iPad Air.
Mówi się, że w grudniu Air stanowił 41 procent asortymentu produktów, drugi nowy iPad – iPad mini z wyświetlaczem Retina – tylko 16 procent. Jednak sytuacja z dostawą nowego iPada mini była napięta. Wyższa cena przyczyniła się również do tego, że nowy iPad mini również musi zrównać się z poprzednikiem, który wynosi 25 procent.
W końcu: według danych CIR udział iPadów z najnowszą technologią wynosi ponad 50 proc. Inaczej było w grudniu 2012 roku, kiedy iPad 2 i iPad mini wciąż miały 57 proc., a iPad z wyświetlaczem Retina tylko 43 proc.
Wraz z wprowadzeniem iPada Air firma Apple usunęła iPada 4 z jego zasięgu, ale zachowała iPada 2. To jedyny iPad ze starym złączem dokującym i tylko dziesięć euro tańszy od iPada mini z wyświetlaczem Retina. Jako iPad do zastosowań niszowych, takich jak systemy punktów sprzedaży, mógłby być nadal oferowany.
Więcej na te tematy:
iPad 2
głos_13
Dyskutować z!
Tutaj możesz skomentować artykuł „Liczba sprzedaży iPada 2 znacznie spadła po wprowadzeniu nowych iPadów”. Po prostu zaloguj się na swoje konto maclife.de lub wypełnij poniższe pola.
Właściwie to nic dziwnego… przestarzała technologia, cena pozostała taka sama!
Dobrze, że są badania rynku, inaczej nikt by nie podejrzewał, że klient wolałby lepiej wyposażone urządzenie niż to z przestarzałą technologią! Ci geniusze są niemal tak samo potrzebni światu jak analitycy giełdowi!
. "Bardzo ładnie sformułowane, - podobno nowsza technologia stała się nieco bardziej atrakcyjna :)